UK JOB DIARY #3

Trvalo to trochu déle než jsem očekával a nepřijde mi to příliš spravedlivé jednání, ale obdržel jsem svého prvního klienta až po třech týdnech. Po absolvování tréninku dorazíte (o tom jsem psal v předchozím příspěvku UK Job Diary) z Anglie domů a čekáte na telefonát ze společnosti, abyste mohli začít pracovat. Plat dostáváte jen za odpracované dny, protože se jedná o takzvaný Zero hour contract = dostáváte zaplaceno pouze za odpracované dny a máte možnost nabízenou práci přijmout nebo odmítnout. Plat jsem tak neobdržel tři týdny, takže první nabízenou práci jsem hned přijmul a vůbec jsem neuvažoval o tom, že bych ji odmítl.

Můj první klient se nachází na blíže nespecifikovaném místě na okraji Manchesteru (z pochopitelných důvodů je zakázáno sdělovat přesnou polohu klienta). Nasedl jsem v pondělí v Praze na letadlo směr Manchester. Po přistání jsem měl půl hodiny na to dostat se na vlakové nádraží. To je spojené s letištěm, takže se tam dostanete velmi rychle. Měl jsem koupené tři lístky, které na sebe navazovaly. Problém byl, že jsem stál na nádraží, díval se na tabuli odjezdů a tam stálo, že můj vlak je zrušený. Chtěl jsem se někde doptat, ale jelikož bylo pozdě večer, tak nebyl nikde nikdo. Musel jsem tak zaimprovizovat a vyzkoušet poprvé v životě Über.

Otevřel jsem aplikaci zadal adresu a téměř okamžitě mi volal řidič, že za dvě minuty je u mě. Řidič dorazil na čas a odvezl mě bez problému na místo, které jsem si označil na mapě. Peníze si aplikace sama odečte z karty, kterou zadáte při registraci, takže se o nic nemusíte starat. Zavolal jsem na klientovu pevnou linku, aby mi přišel otevřít pečovatel, který je zrovna ve službě. Ten mě dovedl do mého pokoje, kde budu přebývat. Je to malý pokoj s postelí a vlastní koupelnou.

V tomto „balíčku“ péče to funguje tak, že jeden ošetřovatel bydlí nastálo u klienta doma a zbytek ošetřovatelského týmu ke klientovi dojíždí (Live-Out péče). Pracuje se vždy ve dvou, někdy i ve třech (to se stane, když je přítomná klientova osobní pečovatelka), takže ač je klient ochrnutý nejste na to sami a vždy vám někdo pomůže. Pracuje se v intervalu od 7:30 do 19:30 nebo 19:30 až 7:30  – denní / noční.

Napsat komentář